500-feet Evacuation Drill / Simulacro de Evacuación de 500 Pies

(En español a continuación)

On Thursday, March 30th at 9:45 am, we will have a 500-feet evacuation drill. The drill is part of our commitment to the safety and well-being of everyone in the building. 

Please note that during this time, students will not be able to be picked up or dropped off at school.

Safety in our schools

DCPS is committed to the safety and well-being of all students, staff, visitors, and members of the community. A central element of this commitment is the development of robust guidance for emergency planning, response, and compliance. As part of our planning and response, DCPS ensures that all schools comply with safety drill requirements. Safety drills allow schools to practice and prepare so that systems are ready in the event of a real emergency. DCPS Central Services works with schools to support the implementation and enforcement of the drills.


El jueves 30 de marzo a las 9:45 am, tendremos un simulacro de evacuación de 500 pies. El simulacro es parte de nuestro compromiso con la seguridad y el bienestar de todos en el edificio.

Por favor tenga en cuenta que durante este tiempo los estudiantes, no podrán ser recogidos o dejados en la escuela.

Seguridad en nuestras escuelas

DCPS está comprometida con la seguridad y el bienestar de todos los estudiantes, el personal, los visitantes y los miembros de la comunidad. Un elemento central de este compromiso es el desarrollo de una guía sólida para la planificación, la respuesta y el cumplimiento de emergencias. Como parte de nuestra planificación y respuesta, DCPS se asegura de que todas las escuelas cumplan con los requisitos de simulacro de seguridad. Los simulacros de seguridad permiten que las escuelas practiquen y se preparen para que los sistemas estén listos en caso de una emergencia real. Los Servicios Centrales de DCPS trabajan con las escuelas para apoyar la implementación y el cumplimiento de los simulacros.

Comments are closed.